Pray For Gaza

Peace be upon you
Assalamualaikum

Aku mulakan entry dengan sepatah dua kata yang berbunyi " Hanya hati yang keras dan mati sahaja tidak merasa apa-apa melihat apa yang berlaku di Ghazzah" oleh angelpakaigucci iaitu seorang blogger dan urmmm, pentwitter. Kot. Haha. Sorry, kurang tahu pasal insan ni tapi InsyaAllah, apa yang beliau sampaikan sangat berguna dan bermanfaat lah. Right now, there are two issues floating around in the media, World Cup and Gaza. Because I'm not a fan of soccer, so I was more into Gaza. Pernah try nak suka tapi tetap tak dapat, nak kena tunggu ada husband yang minat bola gamaknya baru nak suka. Tapi tak bermakna aku kondem peminat bola, but special case pada yang fanatic tak ingat dunia tu, memang lain sikit la aku rasa. Alhamdulillah, setakat ni masih balance lagi minat orang yang aku perhati ni, bola-bolalah but when it comes to the main issues regarding our muslims in Gaza, they know what they should do, either praying or donating. Alhamdulillah, Syukrillah!

Dan ini! Ya Allah, Tengah scrol Ig lepas sahur nampak ni. "Berpuasa di dunia, berbuka di syurga".
Meleleh ayaq mata cheq (Dr Anwar Fazal, 2014)
Rasa macam teringin kan nak tolong? Nak bawa mereka semua ni ke tempat kita yang aman ni (urm, aman?) tapi... Ini kata mereka, diorang rela berada di Palestin wakilkan semua umat Islam untuk jaga bumi Palestin. Urm, apa lagi, second round meleleh air mata ni. Apa yang aku dapat buat sekarang, berdoa dan donate semampu boleh.

Dan ini lagi, yang mana duit dalam bank tak cukup tu, boleh gunakan SMS untuk menderma. Zaman sekarang ni, apa pun boleh! 
Aku rasa itu sahajalah buat masa ni. I try what I could, spread the info as much as I can to let people know the issue here. Moga Allah kuatkan semangat saudara muslim kita disana. Amin

Comments