Please be diligent

"Urm, nak mulakan dengan kerja apa dulu ni ea?" tanya aku.
"Study dulu ke siapkan kerja lapangan yang tak reti nak siap2 ni?" tambah aku lagi. Kecelaruan dalam hidup bermula lagi sekali. Satu final exam satu lagi assignment yang akan menentukan aku lulus atau gagal. Aisemen.

If it was me, I really want to finish doing written report FIRST. But, I know myself. Kadang-kadang rasa malas tahap gaban tu datang, satu kerja pun tak siap. Selalu juga la berdoa minta jadi rajin sikit. Bukannya tak sedar tapi . . . Urm, ehh, tak tahulah aku!

"Jom kitabuat  research sikit, cari doa-doa ke, cari ayat yang power sikit, biar kita sental keluar habis penyakit malas kau ni ea!" seru aku bersemangat kepada diri sendiri.

Then.

Ini dia. Ayat ni muncul dalam pencarian aku kat Google bertajuk 'Doa mintak rajin'. Macam pernah baca. Ye, ayat ni ada dalam Al-Mathurat. Tengok! Kadang2 aku baca la juga Al-Mathurat ni, selalu apa jumpa ayat ni. Tapi tak pernah sedar kan apa yang dibaca. Ya Allah, apa la aku ni. 

In conclusion, kalau berdoa minta rajin tu, doa sekali rajin baca terjemahan ayat Al-Quran ke, tak pun tahu la makna doa kita seharian kan. Urm, oklah. Sambung study. 

Comments