Live like a stepsister

First of all, dalam family aku tak ada seorang pun anak angkat. Title yeng kononnya gempak tu nak bagi gambaran sikit pasal perangai aku yang garang ni.

Almost stepsister garang2 belaka. Tapi sudah pastilah tak semua. Dan garang aku ni bukannya tak bertempat.

Paling aku angin bila kena keluarkan pitch perfect aku ni nak suruh kanak2 dalam rumah aku pergi solat. Sebenarnya, aku terpikir ikhlas ke tidak diorang solat tu kerana Allah atau sebab takut nak kena backhand dgn aku.

Tapi, takkan nak tunggu ikhlas tu dtg baru nak solat kan. Kadang2 keterpaksaan itu akan membawa kepada redha dengan izin Allah SWT. Jangan ragu dgn kuasa Allah. Jadi akak-akak di luar sana, luaskan kuasamu dgn jeritan.

Aku teringin family aku berkumpul bukan sahaja di dunia malah di akhirat kelak. Jadinya, bila nak buat perkara baik tu ajak2lah orang tersayang sekali.

Comments