Hijrah

Setiap kali aku pandang muslimah-muslimah yang mampu menutup aurat dengan sempurna, bertudung labuh, berniqab , pasti akan terbit satu rasa di hati untuk turut melakukan yang sedemikian. Tetapi untuk berniqab, aku masih lagi tidak mampu.

Heliza Helmi, nampak comel dia berpakaian. Ikut trend tapi still menutup aurat.
Diana Amir, pernah satu ketika aku kurang sukakan dia sebab nampak "gedik". Pada pandangan manusia yang suka sangat memberi komen berdasarkan nafsu(macam aku la tu). But now, shes look great with the hijab. Fully covered yang di atas,nampak comel juga.

Itu adalah antara artis yang aku minati. Suka melihat mereka berpakaian. 

Aku termenung. Ligat kipas di siling berputar tanpa henti. Berharap suatu hari nanti akan tiba masanya untuk aku menjadi muslimah dan hambaNya yang taat dan bertaqwa.

Bermulanya? SEKARANG! 

Comments